Zdravé snacky, které ohromí i ty nejmenší

 
 
 
 

Zdravé snacky, které ohromí i ty nejmenší

Jak má správně vypadat a chutnat svačina?

Naše děti si rozhodně zaslouží to nejlepší, ale někdy je těžké odhadnout, co je zdravé a jak jídlo správně vyvážit. Kdy je v pořádku dopřát našim nejmenším i sladký snack? A jaká je vhodná náhrada právě za sladkosti? Jak to udělat, aby jedly i zeleninu? Připravili jsme pro vás pár rad a tipů, které z vás udělají tu nejlepší maminku na světě.

Oči jedí. To je stará známá pravda, která u našich dětí platí snad dvojnásob. Pokud jim například zeleninu nezakamuflujete mezi ostatní suroviny, některé děti ji vůbec nesní. Příprava svačiny vyžaduje dávku kreativity a věřte nebo ne, děti to určitě ocení.

Zelenina, která má malé části nebo ta, kterou můžete rozkrájet na menší kousky, je ideální. Dobrou volbou jsou například cherry rajčátka, která stačí rozkrojit na polovinu. Velmi vhodná je i baby karotka nebo nakrájená větší mrkev. Ideální je i brokolice nebo květák, které můžete rozebrat na tak velké kousky, jaké potřebujete. Z této zeleniny lehce vytvoříte například panáčka.

Brokolice by mohla zastoupit vlasy, kousek bílé ředkvičky zase tvářičku, kolečka mrkve použijte jako oči a měsíček papriky jako ústa. Tělo může být například okurka, ruce zase baby karotka. Jen si to představte. Tolik zdraví pohromadě, ale zároveň i veselý obrázek, kterému neodolá žádný špunt.  

Podobně si můžete vyhrát i s ovocem. Pokud běžně nakrájený ovocný salát představuje nepřekonatelnou překážku, zjednodušte si to. Například vodní meloun nakrájený na malé trojúhelníky propíchněte nanukovým dřívkem. Dítě bude mít pocit, že jí nanuk, a jen vy budete vědět, že jste ho právě tak trošku přelstili. Ideálním snackem je například housenka z hroznů s hlavičkou z jahody.

Pohrát si můžete i s okolním prostředím. Slunce může být například pomeranč a o travnatou plochu se postará jakákoliv listová zelenina nebo speciálně nakrájené kiwi. Pokud se vám ale nechce hrát si každý den s barevnými svačinami, máme pro vás dobrou zprávu. Jde to i jinak! Zeleninu můžete schovat do pomazánky.


Zkoušeli jste už tvarohovou pomazánku s cibulí a okurkou? Je to velmi jednoduchý recept.

Potřebujeme:
Tvaroh (měkký, odtučněný)
Sůl, koření, mletou sladkou papriku
Jemně nakrájenou cibulku. 
Máslo nebo tavený přírodní sýr.
Na ozdobu okurku, mrkev, rajčata
Cereální chléb

Postup: Suroviny důkladně smíchejte, natřete na chléb hotovou pomazánku a ozdobte zeleninou podle výběru. Další zdravou svačinou mohou být jablíčka a arašídové máslo nebo vlastnoručně vyrobená čokoládová pomazánka. Je to jednoduché. Stačí namočit lískové oříšky na celou noc, potom je rozmixovat a přidat kokosový olej, kakao a třtinový cukr podle chuti. Výborná pomazánka, do které přesně víte, co jste dali.

Nezapomeňte, že při přípravě zdravé svačiny musite být jedinečná v luxusní zástěře Chic & lovely :)